maandag 7 maart 2011

Circle Side Step card

Op blogs kwam ik een heel leuk model kaartje tegen, een rond kaartje met aan de zijkant een "trappetje".

Het patroon van het kaartje staat op > dit blog <.

Ik heb er een kerstkaartje van gemaakt:




Het patroon staat beschreven in inches, nu staan op de meeste linealen wel inches maar heb het toch even vertaald naar centimeters ;)

1 Tip die ook op het blog staat, maak er eerst 1 om te proberen met gewoon kopieerpapier.....de eerste keer gaat meestal fout (bij mij ook) dus dat is zonde van je cardstock of scrappapier ;)

Ik heb eerst met de Curvy Cutter een cirkel van 19 cm uitgesneden.



Daarna heb ik in precies het midden van de cirkel een lijn gerilt, je kan de cirkel ook gewoon dubbelvouwen.

Dan meet je 12,8 cm vanaf de linkerkant en daar snij je een lijn 3,3 cm naar boven en 5,3 cm naar beneden en kan je de "trapjes" rillen zoals hieronder op de foto.



Als je hem nu dubbelvouwt zie je wat uitstekend papier aan de zijkanten, die kan je afknippen en ziet het er dus uit als de foto hierboven.




Nu kan je hem naar eigen smaak gaan scrappen.

Ik heb een stempel van Penny Black gebruikt en ingekleurd met Derwent potloden.
Het afdrukje heb ik uitgestanst met een Spellbinders Nestabilitie Petite Oval-Small.
De kerstbomen en kerstbloem zijn Creatables van Marianne Design en de sneeuwsterren zijn van een pons van Martha Stewart.
De tekst is van Inkadinkado.

Nog een hele fijne dag verder!

Groetjes, Willy

2 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuke kaart en duidelijke tutorial, dank je wel!
    groetjes Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit een prachtige kerskaart geworden. Leuk bedahct zo.

    Groetjes Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen