zaterdag 5 maart 2011

Voorstellen met koekjes

 
Het zou kunnen dat sommigen van jullie mijn blog al eens tegengekomen zijn op het internet maar op deze blog ben ik helemaal nieuw. Het is jullie misschien opgevallen dat Create4Fun tegenwoordig ook leuke spulletjes verkoopt om te bakken, en dat is natuurlijk waar ik in beeld kom. Voortaan zullen jullie hier van mij allerlei leuke baksels vinden zodat jullie inspiratie op kunnen doen om zelf ook aan de slag te gaan. Eerst zal ik mij even voorstellen:
Ik ben Laura en ben een student van 20 jaar. Al van jongs af aan sta ik graag in de keuken, vooral om te bakken. Die liefde voor bakken werd een hobby en is inmiddels iet wat uit de hand gelopen (ontkennen heeft geen zin meer, haha). December 2009 heb ik het decoreren van taarten en cupcakes met fondant en marsepein ontdekt en inmiddels ben ik niet meer te stoppen. Naast het bakken heb ik ook een grote liefde voor kookboeken, bakboeken in het bijzonder uiteraard. Ik heb al een heel rijtje staan maar het is mijn bedoeling om deze steeds verder uit te breiden.
Nu jullie iets meer over mij weten is het tijd om de koekjes op de foto's wat meer toe te lichten, deze heb ik gemaakt voor mijn overbuurmeisje die 6 jaar is geworden. Voor de meiden in de klas waren er koekjes in de stijl van Belle (van het beest) en voor de jongens waren er pokemon ballen. De koekjes zijn gedecoreerd met royal icing, dat is eigenlijk gewoon een soort glazuur.

Voor de jurken is een speciale uitsteker die ik heb gebruikt, de pokemonballen kun je uitsteken met bijvoorbeeld een glas maar een uitsteker is het handigst, ik heb dit formaat gebruikt.
De royal icing voor deze koekjes heb ik zelf gemaakt maar je hebt hier ook een handige mix voor, dit geldt ook voor de koekjes. De icing is gekleurd met voedingskleurstoffen.
Hoe de koekjes precies zijn gemaakt is een lastig verhaal, ik zal binnenkort stap voor stap foto's maken zodat het principe daarvan duidelijk is, dan vertel ik ook gelijk welke materialen je daarvoor nodig hebt.

Ik hoop hier op deze blog een leuke tijd tegemoet te gaan en daarmee natuurlijk ook dat jullie smullen van mijn baksels en genieten van de posts!

1 opmerking:

  1. Leuke koekjes Laura.
    Ik heb eens heerlijk rond zitten neuzen op je blog en vind je taarten en zo geweldig mooi!
    M'n vingers jeuken om aan een nieuwe hobby te beginnen ;)
    Groetjes, Willy

    BeantwoordenVerwijderen